Blijf op de hoogte van het laatste nieuws!
Het verhaal van Mädie Franz, een Sinti-meisje dat de oorlog overleefde, geschreven door Anjes Wolfs-Driesen.
Levenswerkboekjes waarin woonwagenbewoners, Roma en Sinti vertellen over hun leven en geschiedenis.
In opdracht van de directie Primair Onderwijs van het Ministerie van OCW voert de Inspectie van het Onderwijs in het tweede halfjaar van 2020 een controle uit om vast te stellen of de scholen in het Primair Onderwijs de bijzondere bekostiging in 2020 voor deze leerlingen terecht hebben ontvangen.
Met levenswerkboekjes waarin zij vertellen over hun leven en geschiedenis probeert hij gemeentes, instanties en scholen meer te vertellen over hoe deze gemeenschappen in elkaar zitten.
Het herinneringscentrum Kamp Westerbork heeft een lessuggestie gemaakt voor leerlingen van groep 7/8 uit het basisonderwijs bij het boek Opgejaagd van Lydia Rood. Dit materiaal is beschikbaar voor gebruik in het onderwijs.
De derde vervolgmeting naar de woon- en leefomstandigheden van Roma en Sinti in Nederland is verschenen. Uit de derde vervolgmeting komt naar voren dat de sociale inclusie van Roma en Sinti achterblijft bij andere inwoners van de gemeenten waar zij wonen.
Het Verwey-Jonker Instituut heeft een inventarisatie uitgevoerd naar meningen binnen de twee gemeenschappen. Het doel van dit onderzoek is om inzichtelijk te maken of er belangstelling is voor landelijke belangenbehartiging en vertegenwoordiging voor Sinti en Roma.
In opdracht van OCW schreef Vinci een kennisnotitie over corona en onderwijsachterstandenbeleid. Een pleidooi voor een meer kennisonderbouwde benadering.
De Subsidieregeling inhaal- en ondersteuningsprogramma’s onderwijs 2020 -2021 is bedoeld voor het organiseren van inhaal- en ondersteuningsprogramma’s in de periode van de zomervakantie 2020 tot aan de zomervakantie 2021.
Vrijdag 15 mei jl. is bekend geworden dat het kabinet bijna €500 miljoen extra investeert in het onderwijs.